Ny tur, FAARAHØGDA

Da har turstigruppa ordnet ny tur, FAARAHØGDA, denne turen er en rundtur på 4,7 km.
Dette er en del av en sti som er blitt merket før, Hammervatnet rundt.

Veibeskrivelse:
Kjør til Åsenfjord, gjennom Hoplatunnelen. Parker på høyre side, ved Kavringen. Det er malt en blå P i berget.
Turen er merket med blå merker. Det kan være bløtt på turen.

Start turen:
Gå over Frostaveien, der står det tursti på et treskilt, og henger blå merker, gå innover skogen. Dette er en gammel hest og kjerrevei som ble brukt for mange, mange år siden. Se etter store steiner som er satt opp som rekkverk. Følg denne veien til du kommer til Frostaveien igjen, da har du gått ca 800 meter. Her må dere krysse Frostaveien, vær forsiktig!!! Gå i veikanten ca 50 meter, mot Frosta. Nå går stien innover til høyre. Følg merket sti og traktorvei innover skogen. Når du kommer til et hogstfelt, går du et stykke oppover, så henger kassen på et tre. Her er det fin utsikt over Hammervatnet, Hammerøya, holmene og ei øy som heter Cuba. Det er laget en enkel benk for å sitte på her.
Turen fortsetter videre nedover mot Hammervatnet, etter en traktorvei. Når du har gått et stykke svinger traktorveien mot høyre, så nedover en bakke mot en vei. Gå til høyre og følg veien forbi hytter og hus. Når du kommer til Frostaveien går du litt langs veien, før du krysser veien og går opp i skogen. Vær forsiktig når dere krysser veien her!!! Det står en blå pinne i grøfta. Følg stien opp bakken, til du møter samme sti som du gikk på når du startet turen. Gå tilbake til starten.